7 Şubat 2011 Pazartesi

Fındıklı ve Kuru Üzümlü Flûtes

Le Pain Quotidien deki çoğu ekmeği zevkle yerim ama Flûtes lerin yeri bir başka. İçinde fındık olduğu ve bu fındıklar fırında piştiklerinde kıtır kıtır olduğundan mı bilmiyorum ama muhteşem bir lezzet :)
Acaba ben de yapabilir miyim diye düşünürken, saçmalama Selin fırın değilsin ya diye geçirsem de içimden bir cesaret deneyeyim ne kaybederim dedim.Güzel de oldular sanki :)
Öncelikle ekmek hamurunu hazırlamak gerekiyor.
Bunun için malzemeler:
400 gr un
2 tatlı kaşığı kuru maya
2 yemek kaşığı ılık su
200 ml su
Bir çimdik tuz
Kuru maya ve suyu ufak boy bir kasede karıştırın.15 dakika boyunca oda sıcaklığında bekletin.
Unu bir elekten geçirip derin bir karıştırma kabına alın ve ortasında bir boşluk açın.
Bu boşluğa 200 ml su + tuz + maya-su karışımını ekleyin.
Kenarlardan ortaya doğru bir hamur elde edinceye dek yoğurun.Pürüzsüz ve elastik bir hamur elde edeceksiniz.
Hamuru bir tabağa alıp üzerini bir mutfak bezi ile kapatın ve 2 saat boyunca dinlendirin.Böylelikle ekmek hamurumuz hazır.
Flutes için malzemeler:
Yukarıda tarif ettiğimiz ekmek hamuru
250 gr fındık
250 gr kuru üzüm
50 ml su
1 gr kuru maya
1 çay kaşığı tuz
Fındıkları sıcak bir tavada yanmayacak şekilde kavurun.Kenara alıp soğuması için bekletin.
Büyük bir karıştırma kabında ekmek hamuruna soğumuş fındıkları,kuru üzümleri, suyu, mayayı, ve tuzu yani malzemelerin tamamını ekleyip 2 elinizle bütün malzemeler birleşip büyük bir hamur parçası olana dek bastırarak ve sabırlı olarak :) yoğurun.
Elde ettiğiniz bu hamuru 100 gr lık porsiyonlara ayırın ve her bir 100 gr lık hamuru bir flüt şekli vermek için unladığınız tezgahta yuvarlayın. Resimde de görebileceğiniz gibi ben flüt kadar uzun yapmadım, yarısı kadar yaptım yemesi daha kolay olsun diye.15 cm gibi düşünebilirsiniz ama uzun olsun derseniz 25 cm orijinal flüt ölçüsüdür.
Fırın tepsinine dizdiğiniz flütleri yaklaşık olarak 2 saat boyunca şişmesi ve dinlenmesi için bekletin.
Fırınınızı önceden 250 derecede ısıtın.Sonrasında fırına dayanıklı bir kaba su ekleyerek sıcak fırına bu kabı 10 dakika boyunca sürün ki fırının içi hafif nemli olsun.10 dakika sonunda kabı fırından çıkarın ve hazırladığınız flütleri 15-20 dakika boyunca dışları güzel bir altın renk olana dek pişirin.
Afiyet olsun,
CélineBahar

1 yorum:

  1. bir de kesip dilim görüntüsü koysan, neye benzediğini merak ettim.

    ilk bakışta etli bişey zannettim :)

    YanıtlaSil